Social media strategie

De Social media strategie is je plan van aanpak voor de inzet van social media naar keuze. Welke social media wil je gaan inzetten? Welke sociale media gebruikt de doelgroep van je klant? Hoe gaat dat kanaal eruit zien? Maak ook 3 voorbeeld-items van de keuze die je gemaakt hebt. Dus kies je bijvoorbeeld Twitter, dan laat je de 3 tweets als screenshots zien in je verslag. En het Twitter-kanaal laat je dan ook zien, vormgegeven, met het logo en de kleuren van de klant.

Denk bijvoorbeeld aan dit soort dingen:

  • Regelmatig schrijf je een korte tweet/facebook bericht/blog met nieuws. Laat 3 voorbeelden zien.
  • Of elke maand is er een leuke actie, en de winnaar komt bijvoorbeeld op een Facebook-bericht. Laat er dan 3 zien.
  • Of foto’s via Instagram of Pinterest: je maakt een kanaal voor het project en plaatst bijvoorbeeld elke dag een nieuwe foto. Laat er dan alvast 3 zien.
  • Of je plaatst onregelmatig nieuwe Blogs (berichten) of Vlogs. Die deel je vervolgens op de social media accounts van het project: Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin, Youtube-kanaal. Laat zien hoe dat er uitziet (je hoeft dan maar 1 blog of vlog te laten zien, want die deel je dan naar je 3 verschillende social media accounts).

Of een combinatie van deze dingen. Beschrijf ook waarom je voor een bepaalde social media hebt gekozen, bijvoorbeeld iets over je doelgroep. En ook hoe vaak ze iets moeten posten.

Social media werken eigenlijk alleen als het blijft leven. Iemand bij de klant moet dit gaan doen, volgens het door jullie beschreven plan. De instructie moet dus helder en duidelijk zijn.