Product-infographic in Photoshop

Maak een infographic in Photoshop voor een product: voor iets wat je zelf wil gaan verkopen, of voor een product van je stagebedrijf, of iets wat (nog) niet te koop is. Gebruik 5 foto’s met begeleidende teksten en kopteksten.
In Photoshop: 600 pixels breed x 3000 hoog: dat is meteen geschikt als nieuwsbrief / emailing, of als webpagina. En het is ook geschikt om verder te animeren, in Photoshop (gaan we volgende keer doen).

  1. Bekijk de voorbeelden hieronder. Zoek nu ook twee goede product infographics, in webshops of websites. Waarom zijn die zo goed? Lever ze als screenshots in en vertel erbij waarom die goed zijn.
  2. Maak nu zelf in Photoshop zo’n infographic, voor jouw product, 600 x 3000 px
  3. Met minstens 5 plaatjes voor de USP’s, telkens met koptekst en uitleg.
  4. Gebruik zowel sfeerfoto’s als “product shots”.
  5. Met ergens ook overtuigende getallen / data, duidelijk gepresenteerd in een simpele korte tabel.
  6. Lever het in als JPG Medium (Export).

Goede product-infographics zijn extreem belangrijk in ecommerce. Een paar tips:

  • De plaatjes moeten overtuigend en helder zijn. Ze moeten iets “communiceren”. Kan ook een gevoel zijn, vandaar ook sfeerfoto’s naast alle product shots.
  • Zet het belangrijkste bovenaan, in de bovenste 350 pixels.
  • Leg de nadruk op de USP’s: wat is er zo uniek aan het product?
  • Zelfs als je niks leest moeten de plaatjes alleen ook overtuigen.
  • Herhalen is altijd goed, maar herhaal het dan wel op een andere manier.
  • Belangrijke gegevens (data of getallen) moet je helder presenteren, als een simpele tabel.

Twee voorbeelden

De beste en mooiste zijn die van Apple. Zoals die over de Apple Watch Ultra of die over de nieuwe AirPods Pro. Schitterende fotografie, films en bloedmooie scroll-animaties:

Maar die “gewone” infographics zoals die op AliEpress kunnen ook uitstekend werken: