Product-sfeerfoto’s

MV staat voor Media Vormgeving. Deze lessen gaan over de waarde van goed design en pakkende foto’s, voor eCommerce.

In deze eerste opdracht maak je een presentatie in Powerpoint, Keynote of Prezi – of in wat je maar wil. Daarin zet je eerst een titelpagina met ergens je naam. Daarna  minstens 10 pagina’s met op elke pagina een goede grote foto die een product kan verkopen. GEEN PACKSHOTS van het product, maar juist SFEERfoto’s. Het product mag hooguit ergens klein zichtbaar zijn, of zelfs helemaal niet. Het gaat om de SFEER bij het product, en niet om het product zelf. Welke sfeer pas goed bij welk product?

Die foto’s zoek je op internet, bijvoorbeeld bij jouw favoriete webshops, brands of websites. De foto’s moeten wel goed en groot zijn. Bewaar de foto’s via rechtsklik (of maak er screenshots van) en zet die in een nieuwe map.

Er moeten ook twee foto’s bij die jij zelf gemaakt hebt. Mooie vakantiefoto’s bijvoorbeeld, die jij ook geschikt vind voor een bepaald product.

Zet een korte tekst over elke foto heen met wat jij zo goed of opvallend aan deze foto vind, of bij welk product dit goed past en waarom dan.
Bij jouw eigen foto’s zet je jouw naam met een Copyright-teken:
© (Alt G op de Mac, Ctrl+Alt+C op Windows)

Zorg dat alle tekst goed leesbaar is, het liefst te groot, experimenteer met kleur en lettertype, er mag ook een schaduw achter (drop shadow). Bij elke pagina moet het anders, wat jij wil. Hoe gekker hoe beter, hoe opvallender hoe beter.

  • Het formaat van de presentatie is liggend (landscape). Zet elke foto zo groot mogelijk (beeldvullend / aflopend), en elke foto dus op een eigen pagina.
  • Gebruik een ZWARTE achtergrond, of een kleur, zolang het maar NIET WIT is
  • De tekst moet OVER de foto’s heen, en GROOT

Lever het in als PDF (Export > PDF of Print > Bewaar als PDF)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *